En verder

26 oktober 2013 - Zaan, Nederland

Alexandra

vandaag donderdag, gaan we met z,n alle naar het gebied waar eind 1800 de goudzoekers actief waren en dan vooral Chinezen die met kruiwagens met hun hele hebben en houwen de bergen in gingen en zo' n 500 km. moesten lopen. Op een bepaald moment waren daar zo' n 10000.  mensen. Je ziet nu nog waar er toen gegraven is . Het goud lag niet diep dat scheelde. Om te kunnen spoelen hebben ze bovenin een riviertje afgedampt en ontstond er een groot meer. Dat nu nog gebruikt wordt voor waterkracht centrales. Ben heeft vroeger  als ZZPer gewerkt in de bouw. Boven op een berg woonden de mannen met hun gezin die aan de centrale werkte en die werden naar lager verplaatst . Daar heeft ben huizen voor gebouwd. We hebben wat Snow Moutains gereden om naar een ander meer te gaan waar we zouden gaan staan. Helaas er stond een harde wind het regende en soms hadden we sneeuw. Dus naar beneden zoeken naar een betere plek. We kwamen weer bij een meer (al deze meren zijn afgedamd voor de centrale) waar we zijn gaan staan. Hebben gegeten bij kampvuur. Lekker vroeg onder de dekens Ben en Tiny in de caravan Hans en Margreet in. De Camper en Jan en Coby, zoals gewoonlijk in de tent. Sachets was het wat koud zo'n 7 Grade Jan en Coby houden daar geen last van maar Margreet had het, weer, koud.