Ballarak

8 november 2013 - Alexandria, Australië

Dinsdagochtend 5 november vertrokken naar het goudzoekers dorpje Ballarak. Niet over de H. Way maar binnendoor de kleinere wegen dan zien we wat meer van het landelijke en de natuur, om ongeveer 1/2 4 kwamen we aan. Het is een rustige camping ondanks dat de Australië's nog vrij zijn. De volgende ochtend naar het dorpje gelopen. Hier is alles nog zo veel mogelijk intact gebleven en de leefomstandigheden van toen in de oude staat weergegeven. Ook hier waren veel Chinezen die naar goud zochten. Ze hadden het eigenlijk nog slechter dan de anderen ze werden verjaagd en  hun goud afgenomen. We zijn in een mijnschacht geweest om een indruk te krijgen hoe het in die mijnen er aan toe ging dus geen pretje. Het is weer een dag met veel indrukken en een beetje historie van Australië. Op onze gemak weer zo'n uurtje terug gelopen dan zie je ook de ouderwetse huisjes. Op de Camping staat zo'n Amerikaanse    camper zo,n groot ding Amerika en Canada zijn berekent op die joekels maar in Australië is dat niet zo je ziet hier de campers zoals wij die nu hebben en veel caravans.

Dit was weer een interessante plaats zeker omdat Hans hier 22 jaar geleden met Jopie en moeder van der Horst is geweest.

1. Thijs en Han.:
    8 november 2013
    Het is altijd leuk om iets van de historie te horen het blijft voor jullie genieten!!

Groetjes Thijs en Han.