Wandeling in de bergen

8 november 2013 - Alexandria, Australië

Gisteren hadden we informatie gevraagd over wandelingen. Er is een wandeling van 5, 8 en 18 km. Vanaf de camping. De Belg had gezegd als je de 18 km. Kiest kom even langs voor een paar tips. We gaan de 18 km. Lopen dus even langs de Belg. Hij vroeg of genoeg water bij ons hadden nou ja 2 flessen dat is veel te weinig ja maar we hebben geen rugzak bij ons die heeft Margreet mee hij bood spontaan die van hem aan konden we wel voldoende water meenemen. We vroegen hem weet jij hoe het kan dat we niet naar Nederland kunnen bellen zelfs niet vanuit een telefooncel we krijgen steeds de melding nummer is fout. Hij zegt probeer een + teken in plaats van 00 voor de 31 laat dat wel gaan moeten we het van een Belg horen hoe je naar Nederland kan bellen. Het heeft ook met de staat van waaruit je beld te maken. Maar goed hij geeft nog wat tips waar je op moet letten hoe je moet lopen. Het was wat fris en soms iets regen waar je nauwelijks nat van werd dus lekker om te lopen niet zo warm. In het begin was het wat saai maar na 1 1/2 uur werd het mooier met prachtige vergezichten en tipische rotspartijen. Omhoog waren wat zwaardere stukken met ongelijke stappen door de rotsen. Na het hoogste punt naar beneden liepen we door hoge rots partijen en later waren er honderden metalen treden aangelegd. Achteraf zijn we aan de goede kant begonnen want met al die treden was het nog zwaarder geweest. We kwamen in het plaatsje Halls Gap uit daar even koffie en (helaas) over de weg terug. We gingen s'morgens om 10 uur weg en waren om 6 uur voldaan weer terug.

1. Thijs en Han.:
    8 november 2013
    wat zitten jullie daar gezellig op een bakkie te wachten.
    Is dat mos op die oude boom?

Groetjes THijs en HAN.
    p.s. bedankt voor al die mooie reis verhalen.