Op naar de Blue. moutais

22 oktober 2013 - Zaan, Nederland

Op. Weg naar de Blue Moutais komen we regelmatig brandweerwagens tegen. Gisteren roken we de brandlucht vanuit de Blue Moutains terwijl we aan de andere kant van  Sydney stonden. De lucht was vreemd lichtbruin van kleur. Op. Diverse plaatsen zien we rook uit de bossen komen. Onderweg komen we km afgebranden bossen tegen. Het is hier (wat we gehoord hebben) van af eind mei al droog. Het doel in de moutais is Katoomba. We zijn waarschijnlijk te vroeg van de H. Way gegaan en hebben we een toeristische route en dat ween we dan ook. De plaatsen die we tegen komen staan niet op de kaart en we hebben geen GPS dus regelmatig vragen. De wegen nou ja wegen waar we over moeten zou je normaal niet genomen hebben. Op eens kwamen we voor een grote rivier en moeten we met de Frrry over steken. We moeten een diepte in met het oprijden raakt de achterkant van de camper de weg maar met wat extra gas lukt het. Aan deoverkant weer veel gas en rijden. Ook nu weer vragen om weer op de H. te komen. Uiteindelijk komen we op de camping van Katoomba.

De volgende dag gaan we lopen het natuurpark in. Als we de weg oversteken kunnen we naar een paar bezienswaardigheden. We gaan naar de Three Sisters een mooie wandeling met veel vergezichten, diepe ravijnen ook hier weer op diverse plaatsen is er, in hetverleden, brand geweest. Jan en Coby zijn nog met de Sky  Way gondel mee geweest met een glaze bodem. Je gaatdanzo,n 250 mrt. Boven de bomen prachtig het zicht. Met een andere gingen we stijl naar beneden ruim 200 mrt. De kloof in. Daarna met het steilste spoor  ter wereld. Terug naar de Camping.